Ödmjuk också

Jag jobbar hårt för att tänka positivt, speciellt i trafiken. Det är inte konstigt att det blir fel ibland, det har hänt även mej. För inte så länge sen råkade jag köra ut i en rondell utan att se den lilla bil som redan var i ruljangs. Tvärnit. Sånt händer. Men folk som kör i 25 för att de ska svänga höger i nästa stad, blir jag lite irriterad på. De slösar ju bort sekunder av mitt liv. Då får jag prata lite med mej och påminna om hur trevligt jag har det och att jag i den här förvånansvärt sakta farten hinner noppa ögonbrynen och det är bra för det är ett speciellt bra ljus i bilen. Eller den som ligger lite nära bakom kan jag snällt be, kom gärna lite närmare, det finns flera outnyttjade meter emellan oss! Vi vill ju inte asfaltera massa vägar som sen står tomma.

Ibland händer det att jag tappar kontrollen och säger ett litet idiot men sansar mej oftast för jag måste ju ändå inse att alla kan ju inte vara perfekta.

Lämna en kommentar