Super Nova

När det pratas om svarta hål, super novor, andra dimensioner, tidsresor och sånt där så uppfattas mycke av det som science fiction. Film ni vet, Star trek kanske. Ibland känns det som jag har det så hemma, Lillbasen och jag är i princip aldrig överens om vad ordet NU betyder. För två veckor sen bad jag honom att bära ner smutsdisk från sitt rum och diska den. Halva bohaget stod utspritt på hans rum. Igår gjorde han det, iofs efter starka påtryckningar ifrån Moderskeppet. Men man kan alltså säga att tiden är olika för olika människor.
Fast…om jag skulle säga till honom att NU åker vi ut och köper värsta speldatorn till dej. Då är jag ganska säker på att NU inte betyder två veckor.

2 svar to “Super Nova”

  1. mommo Says:

    NU är NU men om en stund kan vara om en vecka eller så.

  2. exetfunderar Says:

    Precis min åsikt 🙂

Lämna en kommentar